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GOUEL AR FAMILH SANTEL JEZUZ, MARI HA JOZEF

 

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Lennadenn eus levr ar C’heneliezh 15, 1-6; 21, 1-3


Goude an darvoudoù-mañ e komzas an Aotrou ouzh Abraham dre weledigezh, en ur lavarout : “ Bez dizaon, Abraham ! Me a vo ur skoed evidout, hag ar gopr dit, bras-meurbet ! ”

Hag e lavaras Abraham : “ Aotrou Doue, petra a rofes din ? Me a ya kuit hep bugale ! ” Hag e lavaras Abraham : “ Ya ! N'ac'h eus ket roet din a vugale, hag ez eo ur mevel eus va zi a vo hêr din ”.

Hag an Aotrou a gomzas outañ, en ur lavarout : “ N’eo ket hennezh da heritour, met unan a zeuio eus da lounezhi eo a vo da hêr ”.

Hag en ur zegas anezhañ er-maez e lavaras : “ Sell eta ouzh an neñv ! Hag ouzh niver ar stered ma c'hellez niveriñ anezho ! ” Hag e lavaras dezhañ : “ Evel-se e vo da vugale ! ”

Hag e kredas en Aotrou, hag e voe kontet kement-se dezhañ evel justis.

An Aotrou a weladenas Sara evel m'en devoa lavaret. Ober a reas an Aotrou evit Sara evel m'en devoa pprometet. O vezañ konsevet, e c'hañas Sara da Abraham ur bugel eus e gozhni, d'ar mare m'en devoa prometet dezhañ Doue.
Hag e c'halvas Abraham anv ar mab gañet dezhañ gant Sara : Isaak.

 

Lecture du livre de la Genèse Gn 15, 1-6 3- 21, 1-3

« LA parole du Seigneur fut adressée à Abraham dans une vision : “Ne crains pas, Abraham ! je suis un bouclier pour toi. Tu recevras de cette alliance un merveilleux salaire.»

Abraham répondit : “Mon Seigneur Dieu, qu'est-ce que tu vas me donner ? Je suis sans enfant... Tu ne m'as pas donné de descendance, et c'est un de mes serviteurs qui sera mon héritier.»

Alors cette parole du Seigneur fut adressée à Abraham : «Ce n'est pas lui qui sera ton héritier, mais quelqu'un de ton sang.»

Puis il le fit sortir et lui dit : “Regarde le ciel, et compte les étoiles, si tu le peux... “ Et il déclara: «Vois quelle descendance tu auras !»

Abraham eut foi dans le Seigneur, et le Seigneur estima qu'il était juste.

Le Seigneur intervint en faveur de Sara comme il l'avait annoncé ; il agit pour elle comme il l'avait dit. Elle devint enceinte et elle enfanta un fils pour Abraham dans sa vieillesse, à la date que Dieu avait fixée.
Et Abraham donna un nom au fils que Sara lui avait enfanté : il l'appela Isaac..

 

Lennadenn eus al lizher d'an Hebreed 11,8,11-12,17-19


Dre ar feiz, ez eas Abraham sentus ouzh ar c'halvadenn, war-zu ur vro a zlee bezañ dezhañ da hêrezh, hag ez eas en hent hep gouzout da belec'h ez ae.
Dre ar feiz, Sara, hi ivez, daoust d'he oad, a resevas ar galloud da vezañ dougerez, rak d'he soñj dezhi, e talc'hfe d'e c'her an hini en doa graet ar bromesa. Ha setu perak, diwar un den hepken, warnañ dija tres ar marv, e teuas er bed ur bobl tud ken niverus ha stered an neñv, diniver evel an traezh a zo war ribl ar mor.
Dre ar feiz, Abraham en e amprou, a ginnigas Izaag : kinnig a rae ar mab unganet goude m'en doa resevet ar promesaoù, ha m'oa bet lavaret dezhañ : “ Diwar Izaag e savo dit ul lignez ”. Gouest eo Doue, a soñje dezhañ, da adsevel da vev un den marv. Setu penaos ec'h adkavas e vab ; ur skeudenn e oa eus an amzer da zont.

 

Lecture de la lettre aux Hébreux He 11, 8 19


Grâce à la foi, Abraham obéit à l'appel de Dieu : il partit vers un pays qui devait lui être donné comme héritage.
Et il partit sans savoir où il allait.
Grâce à la foi, Sara, elle aussi, malgré son âge, fut rendue capable d'avoir une descendance, parce qu'elle avait pensé que Dieu serait fidèle à sa promesse. C'est pourquoi, d'un seul homme, déjà marqué par la mort, ont pu naître des hommes aussi nombreux que les étoiles dans le ciel et les grains de sable au bord de la mer, que personne ne peut compter.
Grâce à la foi, quand il fut soumis à l'épreuve, Abraham offrit Isaac en sacrifice. Et il offrait le fils unique, alors qu'il avait reçu les promesses et entendu cette parole : “C'est d'Isaac que naîtra une descendance qui portera ton nom”. Il pensait en effet que Dieu peut aller jusqu'à ressusciter les morts : c'est pourquoi son fils lui fut rendu; et c'était prophétique.

 

Pennad eus an Aviel santel hervez sant Lukaz 2, 22-40


Pa oa deuet an deiz merket, hervez Lezenn Voizez, evito da vezañ glanaet, e oa kaset Jezuz gant e dud da Jeruzalem, evit bezañ kinniget 'an Aotrou, rak skrivet eo el Lezenn : “ Pep paotr kentañ-ganet a zo da vezañ gouestlet d'an Aotrou ”.
Deuet e oant ivez evit reiñ ur sakrifis, hervez m'eo lavaret e Lezenn an Aotrou, ur c'houblad turzhunelled pe div goulmig.
Bez e oa e Jeruzalem un den anvet Simeon, den just hag a veve e doujañs Doue. Gortoz a rae frealzidigezh Israel, hag ar Spered Santel a oa gantañ. Diskuliet e oa bet dezhañ gant ar Spered Santel, ne welje ket ar marv a-raok bezañ gwelet Mesiaz an Aotrou.
Poulzet gant ar Spered e teuas d'an Templ, p’edo tad ha mamm ar Mabig Jezuz o tegas anezhañ evit ober en e geñver kement a oa hervez al Lezenn.

Kemer a reas ar c'hrouadur etre e zivrec'h hag e veulas Doue en ur lavarout : “ Bremañ, Mestr, lez da servijer da dremen e peoc'h, hervez da lavar ; rak gwelet o deus va daoulagad da silvidigezh, ac’h eus degaset evit bezañ diskouezet dirak an holl bobloù, sklêrijenn evit an diskuliadur d’ar Baganed, ha gloar Israel da bobl ”.
Estlammiñ 'rae e dad hag e vamm, gant kement a glevent lavarout diwarbenn ar bugel. Simeon a roas dezho e vennozh hag a lavaras da Vari e vamm : “ Setu m'emañ lakaet ar bugelmañ evit ma kouezho pe adsavo kalz a dud en Israel ; hag evit bezañ ur sin a enebiezh (ha da galon dit a vo treuzet gant ur c'hleze), ken ma vo diskuliet ar soñjoù kuzhet e kalonoù ur c’halz a dud”.

Bez e oa eno ivez ur brofedez : Anna, merc'h Fanuel, eus rummad Azer. Oadet bras e oa. Seizh vloaz he doa bevet er briedelezh. Chomet intañvez, e oa deuet d'he fevar bloaz ha pevar-ugent. Ne guitae ket an templ, ha servijañ a rae Doue noz-deiz er yun hag er bedenn. Degouezhet d'an eur-se, hi ivez a veulas Doue hag a gomzas eus ar bugel d'an holl dud a oa o c'hortoz silvidigezh Jeruzalem.
Ur wech echu kement a oa hervez Lezenn an Aotrou, ez ejont en-dro da Vro-C'halilea, da Nazared o c'hêr.

Hag e kreske ar bugel hag e teue nerzh dezhañ ; leun e oa a furnez ha gras Doue a oa warnañ.

 

Évangile de Jésus Christ selon saint Luc Lc 2, 22-40


QUAND arriva le jour fixé par la loi de Moïse pour la purification, les parents de Jésus le portèrent à Jérusalem pour le présenter  au Seigneur, [selon ce qui est écrit dans la Loi : Tout premier-né de sexe masculin sera consacré au Seigneur]. Ils venaient aussi présenter en offrande le sacrifice prescrit par la loi du Seigneur : un couple de tourterelles ou deux petites colombes.

Or, il y avait à Jérusalem un homme appelé Syméon. C'était un homme juste et religieux, qui attendait la Consolation d'Israël, et l'Esprit Saint était en lui. L’Esprit lui avait révélé qu'il ne verrait pas la mort avant d'avoir vu le Messie du Seigneur.
Poussé par l'Esprit, Syméon vint au Temple. Les parents y entraient avec l'enfant Jésus pour accomplir les rites de la Loi qui le concernaient.

Syméon prit l'enfant dans ses bras, et il bénit Dieu en disant: «Maintenant, ô Maître, tu peux laisser ton serviteur s'en aller dans la paix, selon ta parole.

Car mes yeux ont vu ton salut, que tu as préparé à la face de tous les peuples: lumière pour éclairer les nations païennes, et gloire d'Israël ton peuple.»

bebe.JPGLe père et la mère de l'enfant s'étonnaient de ce qu'on disait de lui. Syméon les bénit, puis il dit à Marie sa mère: “Vois, ton fils qui est là,
provoquera la chute et le relèvement de beaucoup en Israël. Il sera un signe de division. Et toi-même, ton coeur sera transpercé par une épée. Ainsi seront dévoilées les pensées secrètes d'un grand nombre.»

Il y avait là une femme qui était prophète, Anne, fille de Phanuel, de la tribu d'Aser. Demeurée veuve après sept ans de mariage, elle avait atteint l'âge de quatre-vingt-quatre ans. Elle ne s'éloignait pas du Temple, servant Dieu jour et nuit dans le jeûne et la prière. S'approchant
d'eux à ce moment, elle proclamait les louanges de Dieu et parlait de l'enfant à tous ceux qui attendaient la délivrance de Jérusalem.

Lorsqu'ils eurent accompli tout ce que prescrivait la loi du Seigneur, ils retournèrent en Galilée, dans leur ville de Nazareth.

L’enfant grandissait et se fortifiait, tout rempli de sagesse, et la grâce de Dieu était sur lui.

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